• In elke fase van het traject: no cure, no pay
  • De hoogste scoringsrate van de regio
  • Geen dossier- of abonnementskosten
  • Na incassering direct uw geld

Wat zijn uw rechten als consument?

Bent u consument dan wijzen wij u erop dat u bepaalde rechten heeft en dat wij ons aan regels moeten houden. 

Zo zijn onder andere er regels over:

- De incassokosten: deze mogen wij pas in rekening brengen als er een laatste aanmaning is verzonden waarin u 14 dagen de tijd heeft gekregen om zonder bijkomende kosten te betalen. Meer informatie over incassokosten vindt u hier. Via onze online tool kunt u eenvoudig controleren of de incassokosten juist in rekening zijn gebracht. Klik hier om de berekening te maken.
- De kwaliteit van het incassobureau: per 1 april 2024 moeten wij ons aan bepaalde kwaliteitseisen houden. 
- Duidelijke communicatie: wij moeten u duidelijk uitleggen hoe de vordering is opgebouwd, wie de schuldeiser is en wat uw rechten zijn.
- Passende toon: wij mogen u niet onredelijk onder druk zetten
- Klachtenregeling: wij moeten een duidelijke klachtenregeling hebben. Informatie over onze klachtenregeling vindt u hier.
- Incassoregister: per 1 april 2025 moeten wij geregistreerd zijn in het Incassoregisters
- Deurwaardersdiensten: wij zijn geen deurwaarder en mogen geen officiele documenten maken zoals een dagvaarding, wij mogen zelf geen beslag leggen maar moeten dit door een deurwaarder laten doen.
- Contact: wij mogen u niet benaderen tussen 20.00 uur en 07.00 uur, op zon- en feestdagen en op vrijgestelde dagen.

Voor een overzicht van alle regels kunt u terecht op de website van het ministerie van justitie en veiligheid. Klik hier om de website te openen.

Bel me terug