Deze vraag krijgen wij regelmatig van onze opdrachtgevers. Ik wil de klant niet verliezen maar wil wel graag dat hij beseft dat door niet te betalen onze organisatie ook in problemen kan komen, is ook een veel gehoorde opmerking.
Wij snappen als geen ander dat het met “gestrekte been” erin gaan niet de oplossing is, zeker nu niet. Wat je wel wil is de dialoog in stand houden, hoe doe je dit? Hoe zorg je ervoor dat je je debiteur op een laagdrempelige manier de gelegenheid geeft over eventuele betaalonmacht te communiceren? De kans is groot dat er een vacuüm ontstaat waarin helemaal niet meer wordt betaald terwijl je met een goed gesprek kan zorgen dat er wellicht iets of een groot gedeelte wel wordt voldaan. Samen naar de oplossing!
Wij stellen gratis stickers (en digitale variant voor e-invoicing) beschikbaar die je op je facturen kunt plakken waarbij je de ontvanger uitnodigt voor een gesprek. Jouw debiteur kan in het gesprek aangeven wat een mogelijke oplossing is en jij kan op jouw beurt aangeven wat dit voor gevolgen heeft voor jouw bedrijf. Zo kom je samen tot een passende oplossing.
Heb je behoefte aan meer advies over debiteurenbeheer of achterstanden als gevolg van Corona neem dan contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer 071 - 55 555 55 en staan je graag te woord!